HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Forgalomból kivont, de még beváltható bankjegyek

2015.04.01. 20:00 bankszámla

Újabb ismeretterjesztő írás következik.

Múlt pénteken egy nemzetközi rendezvényen egy cseh résztvevő kérdezte meg, hogy beváltanék-e neki két 200-as bankjegyet. Én azt mondtam, természetesen, mert bár sokan nem tudják, de a 200-as bankjegy még 2029-ig beváltható (ma be is váltottam). Sőt, még a lila ötszázas, a zöld ezres, a barna ötezres és a hologramfólia nélküli kék ezres is beváltható. Nálunk ugyanis nem úgy megy a bankjegyek forgalomból történő kivonása, mint annak idején Németország újraegyesítésekor, amikor is 2 hét állt rendelkezésre, hogy a kelet-német márkát nyugat-német márkára váltsák. (Múlt pénteken láttam (ismét) a Good bye, Lenin! című filmet, melyben ez a téma is előkerült.) Nálunk, ha az MNB kivon a forgalomból egy bankjegyet, akkor az MNB-nél még 20 évig, a kivont érmét pedig 5 évig költségmentesen névértéken át lehet váltani törvényes fizetőeszközre. Sőt, 3 évig valamennyi hitelintézet és posta is köteles a forgalomból kivont bankjegyet vagy érmét beváltani. A jelenleg beváltható bankjegyekről a http://www.mnb.hu/Root/MNB/Bankjegy_es_erme/penztari-szolgaltatasok-lakossag-reszere/bevont-de-meg-atvalthato-fizetoeszkozok címen, az MNB lakossági pénztárának elérhetőségéről és nyitva tartásáról pedig a http://www.mnb.hu/Root/MNB/Bankjegy_es_erme/penztari-szolgaltatasok-lakossag-reszere/penztar-contact címen találsz részletes információt.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr337327352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cslivia 2016.10.05. 10:45:45

Szeretnék tanácsot kapni, mit tudok csinálni a következő helyzetben. Balga módon jó sok éve őrizgettem otthon 75 angol fontot, hogy ha majd egyszer újra eljutok Londonba, milyen jó is lesz. Tegnap eszembe jutott, hogy megnézzem, hogy egyáltalán mennyi van, és most néztem utána, és kiderült, hogy már réges rég kivonták ezeket a bankjegyeket a forgalomból. Tud valaki segíteni, mit csináljak velük most, itt Magyarországon? Ahhoz túl sok pénz, hogy csak úgy hagyjam elveszni.

bankszámla 2016.10.06. 17:46:42

A Tichi Change-nél (1064 Budapest, Izabella utca 69., www.tichichange.hu/) beváltják, igaz, csak 300 Ft-os árfolyamon, ami kb. 86%-a a valós értékének, de több, mint a semmi.
Ha mégis mész Londonba, vagy van olyan ismerősöd, aki megy Londonba, akkor a Bank of England-nél (Threadneedle Street
London, EC2R 8AH) névértéken beváltják (hétköznap 9-16 óra között).

cslivia 2016.10.07. 12:34:08

@bankszámla: Nagyon köszönöm a jó tanácsot!
süti beállítások módosítása