HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Raiffeisen devizaszámla II.

2015.08.08. 20:00 bankszámla

Megvan a huszadik!

Ma (2015.08.08-án) reggel megnyitottam a 20. bankszámlámat. Nem ment egyszerűen, de megvan.

Az újabb számlanyitásra az adott indokot, hogy ismét ingyenes lett a Raiffeisen Banknál a deviza számlavezetés. Illetve önmagában ez még nem lenne elég indok, kezdek kinőni abból, hogy csak azért nyissak valahol számlát, mert ingyen van. Azonban most kilátásban van, hogy talán kapok egy 11,25 eurós utalást, és ennek költségvonzata kb. 76 Ft-tal kevesebb, ha a Raiffeisennél nyitott számlára utaltatom, és onnan veszem fel készpénzben, mint ha a Gránit Bankos számlámra utaltatnám, ahol automatikusan forintra konvertálják. Erre mondanák azt sokan, hogy ez fillérb...ás, de nekem ez hobbi. Másoknak olyan hobbija van, amire elköltenek többszázezer forintot, nekem meg olyan, amivel keresek 76 Ft-ot.

Na szóval ma reggel, amikor ugyebár gyönyörű szombati munkanapra ébredtünk, bementem a Raiffeisen Bank nyugati téri fiókjába (aminek Teréz krt. 62. a hivatalos címe), hogy nyissak egy euró alapú devizaszámlát. Mint mondtam, nem ment könnyen. Először is elkezdett kérdezősködni az ügyintéző, hogy mire fogom használni (mi köze van hozzá?). Aztán volt valami probléma a korábbi számlám lezárásával, de aztán azt sikerült valahogy megoldani. Aztán miután végeztünk, és elmentem, a Nyugati pályaudvaron voltam, mikor hívott az ügyintéző, hogy menjek vissza, mert egy papírt (az aláírás-bejelentő kartont) elfelejtett aláíratni. Aztán, miután másodszor is távoztam, nekem jutott eszembe, hogy a személyimet elfelejtette visszaadni, úgyhogy harmadszor is visszamentem, akkor még a személyi másolatra is kért egy aláírást. Végül harmadjára csak végeztünk. (Még ha egy szép nő lett volna az ügyintéző, szívesebben tértem volna vissza háromszor, de ez esetben egy férfi volt.)

Na, és akkor egy pár szót arról, honnan várok talán egy 11,25 eurós átutalást. Múlt héten Franciaországban töltöttem egy hetet, alapvetően Lille-ben voltam az eszperantó világkongresszuson. Egy napra azonban elmentem Párizsba, ami izgalmasabbra sikerült a tervezettnél, ugyanis lekéstem az aznapi utolsó vonatot, így csak másnap az első vonattal tudtam visszamenni Lille-be. Az viszont baleset miatt több mint fél órát késett. 30 percet meghaladó késés esetén pedig a franciáknál is visszajár a jegyár 25%-a, igaz elvileg csak utazási utalvány formájában, csak 1 órát meghaladó késés esetén kérhető banki átutalással a visszajáró összeg, de azért megpróbálkozom, mintha nem tudnék erről, és azt kérem az igénylőlapon, hogy a bankszámlámra utalják a jegyár 25%-át. Legfeljebb, ha utazási utalványt küldenek, akkor megpróbálom elpasszolni valakinek, a Raiffeisenes devizaszámlámat meg egyelőre nem használom. Csak arra kell figyelni, hogy egy évig meg kell tartani, mert 1 éven belüli megszüntetés 5000 Ft-ba kerül.

Egyébként jó tudni, hogy Magyarországon is visszaigényelhető a jegyár 25%-a 30 percen túli (nemzetközi vonat esetén 1 órán túli) vonatkésés esetén, 2 órán túli késés esetén pedig a jegyár 50%-a. Kevesen szoktak élni a lehetőséggel, pedig működik, eddig mindig utalt a MÁV-Start, igaz, hogy 1-2 hónappal később, de úgy tűnik sokaknak nincs türelmük kitölteni egy nyomtatványt azért, hogy 1-2 hónappal később kapjanak egy kis pénzt.

 

Update (2015.09.22): Megérkezett a válaszlevél az SNCF-től, küldtek 40 euró értékű vásárlási utalványt. Úgyhogy igaz, hogy pénzt nem utaltak, de a jegyár 88,89%-át visszatérítették utalvány formájában. (Franciaországban is érdemes igénylőlapot kitölteni, ha 30 percnél többet késik a vonat.) Szóval 40 euró értékű SNCF utalvány eladó.

Ui1: Közben elkezdtem használni a devizaszámlát is, igaz, nem arra, ami miatt nyitottam, hiszen pénzt nem utalt az SNCF.

Ui2 (2015.11.02): 2015.10.13-án 1450,55 eurót utaltam a devizaszámláról. Azért éppen ennyit, mert úgy számoltam, hogy ha 1460,50 EUR van a számlán, akkor éppen ennyit tudok utalni. Az utalás költsége ugyanis 0,2%, min. 5,59 EUR + 0,3%, max. 6000 Ft, azaz jelen esetben 5,59+4,35 EUR, még 0,01 EUR marad is a számlámon, gondoltam. Azonban a Raiffeisen bank 5,59+4,46 EUR-t vont le, így -0,10 EUR lett az egyenlegem. Természetesen azonnal megreklamáltam, amire ma kaptam választ, a díjtétel 0,3%, max 6000 Ft része forintban kerül meghatározásra, amit az aktuális deviza eladási árfolyamon (315,12) számítottak forintra, majd deviza vételi árfolyamon (307,64) vissza euróra. Így lett a 4,35 EUR helyett 4,46 EUR a díjtétel.

Így ha devizaszámláról utalsz, készülj fel rá, hogy a kondíciós lista alapján kiszámoltnál magasabb díjtétellel fogsz szembesülni!

Ui3: A devizaszámláról természetesen a TransferWise-hoz indítottam az utalást, akik továbbutalták nekem forintban, jóval olcsóbban, mint ha közvetlenül a Raiffeisen-es devizaszámlámról utaltam volna a Gránit Bankos forintszámlámra.

Update (2018.10.23): 2018.10.13-án keretes szerkezetbe foglaltam ennek a számlának a történetét, 3 éve egy szombati munkanapon nyitottam, most egy szombati munkanapon megszüntettem.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr807690830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrobol 2016.08.15. 01:22:36

Saluton!
Cxu iu acxetis jam vian SNCF kuponon? :)
Petro

bankszámla 2016.08.15. 10:30:24

Saluton!

Jes, dum la cxi-jara UK mi povis vendi gxin. :)
süti beállítások módosítása