HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Kártya letiltás, a legnagyobb lehúzás a bankoktól

2016.06.07. 22:08 bankszámla

2016.06.01-jén reggel 7:49-kor épp a PIN kódomat ütöttem be egy BKK jegyautomatába, mikor valaki megszólított, hogy segítsek neki, hogy milyen jegyet kell vennie, ha van Budapest-bérlete, mondtam, hogy kiegészítő HÉV jegyet Szentendrétől Békásmegyerig, de mindjárt megyek segíteni jegyet venni. Közben ő már ment is a másik automatához, én meg el is felejtettem, hogy hol tartottam, az "én automatámból" kivettem a jegyemet, és a kártyás fizetési bizonylatot, majd mentem át a másik automatához segíteni jegyet venni.

Dél körül, mikor az ebédemet fizettem, akkor tűnt fel, hogy eggyel kevesebb kártya van nálam, a hitelkártyám nincs meg (még jó, hogy van másik kártyám is, így az ebédemet ki tudtam fizetni). Végiggondoltam, hol lehet, és rájöttem, hogy valószínűleg a szentendrei BKK automatában hagytam. (Ezért is rossz, hogy bár Paypass-szal lehet fizetni a BKK automatáknál, Paywave-vel nem, így a Visa hitelkártyámat kénytelen vagyok mindig betenni az automatába, PIN kódot megadni, és így fennáll a veszély, hogy otthagyom. Ellentétben az ATM-ekkel, ahol addig nem kapom meg a pénzt, amíg nem vettem ki a kártyát, a BKK automatából akkor is megkapom a jegyet, ha a kártya bent maradt.) Ebéd után gyorsan ránéztem a Netbankra, szerencsére nem történt tranzakció reggel óta a hitelkártyámmal, de azért letiltom a kártyát. Telefonon felhívom az ERSTE Telebankot, ahol jó sok szöveg meghallgatása után megtudom, hogy a 8-as menüpont a kártya tiltás, itt ügyintéző jelentkezése és az adatok egyeztetése után megtörténik a kártya tiltás, aminek a díja 10.201 Ft. (Ez több, mint a duplája a kártya éves díjának. Persze dombornyomott hitelkártyáról van szó, elektronikus (Visa Electron, Maestro) betéti kártya esetén csak 2026 Ft-ba kerülne.) Hozzáteszi az ügyintéző, hogy a kártyatiltás díjában benne van, hogy 60 napon belül díjmentesen igényelhetek pótkártyát.

2016.06.02-án bementem a Deák téri (Károly körúti) fiókba, pár perc alatt meg is történt a pótkártya igénylés, 5-10 napon belül postán fogom kapni a kártyát. Még nem kaptam meg. Ellenben A Netbankban azt látom, hogy beterheltek 4932 Ft kártya kibocsátási díjat. Annak ellenére, hogy elmondták, hogy a pótkártyát díjmentesen igényelhetem. Írtam reklamációt Netbankon keresztül. Még nem kaptam választ. Ha kapok választ, folytatom ezt a cikket. 2016.06.08-án válaszoltak, másnap jóváírták a beterhelt kártyakibocsátási díjat. 2016.06.13-án a kártyát is megkaptam.

Tanulság(1): Amíg egy automatában van a kártyád, senkivel ne állj szóba, mert amíg elterelik a figyelmedet, simán el is lophatják a kártyád!

Tanulság(2): Rendszeresen ellenőrizd, hogy a bankod milyen díjakat terhel a számládon, és írásban reklamálj, ha jogosulatlan díjterhelés történt!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr878787456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biyadhoo 2016.06.08. 06:15:22

Vadász, vadász....
süti beállítások módosítása