HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Citibank hitelkártya

2014.02.06. 19:37 bankszámla

2008 tavaszán a Zsigmond Király Főiskola folyosóján egy fiatal ügynök szólított meg, Citibank hitelkártyát akart rám sózni. Minek nekem hitelkártya? Mert a bank pénzéből vásárolhatsz, és ráérsz következő hónap 19-éig visszafizetni kamatmentesen, és most diákoknak teljesen ingyen van, nincs éves díja. Tényleg nincs éves díja? Tényleg nincs éves díja. Csak egy egyszeri regisztrációs díj. (Utóbb persze kiderült, hogy az az egyszeri regisztrációs díj valójában havi díj.) És nem kell jövedelem, vagy fedezet, vagy kezes? (Mert én már jártam úgy, hogy postán kaptam egy levelet, hogy most egy akció keretében jövedelemvizsgálat nélkül kaphatok első évben ingyenes hitelkártyát a Budapest Banktól, majd miután bementem a fiókjukba, közölte az ügyintéző, hogy ilyen akcióról még nem is hallott, a hitelkártya éves díja ikszezer-kilencszázkilencvenkilenc forint és jövedelemigazolás kell hozzá.) Nem, diákoknak úgy ad most a Citibank ingyen hitelkártyát, hogy nem kell se jövedelem, se fedezet, se kezes. (NINJA hitelnek is hívják az ilyet: No Income, No Job, no Asset) Hát akkor belevágtam, 2008.04.02-i dátummal jóváhagyták az igénylésemet, és még áprilisban meg is kaptam a hitelkártyát. Az egy kicsit zavart egy darabig, hogy átvágott az ügynök, nem egyszeri, hanem havi 150 Ft-os díja volt a kártyának, de ezen is túltettem magam, amint megjött az első olyan ajánlat a Citibanktól, hogy ha x ezer forint feletti értékben vásárolok két egymást követő hónapban a hitelkártyámmal, akkor 3000 Ft jóváírást kapok. És én természetesen teljesítettem a feltételt (nem volt nehéz, én vettem anyukám kollegáinak a BKV bérletét, amit kifizettek készpénzben :-)). Úgyhogy nyerőben voltam a Citibankkal szemben. És ezt az akciót egy darabig évente megismételték. Ráadásul 2009. november 1-jén változott a kondíciós lista, a 2009. november 1-je előtt igényelt hitelkártyáknak megszüntették a havi díját, úgyhogy azóta tényleg teljesen ingyen van hitelkártyám, sőt még időnként én kapok a Citibanktól jóváírásokat. Mivel rendszeresen használom a kártyát, folyamatosan emelgették a hitelkeretet is, eredetileg 100.000 Ft-ról indult, mára már 228.000 Ft-os keretem van. Ez a kártyám jelenleg is megvan.

Bár a kondíciós lista szerint csak az első két évben engedik el a hitelkártyám éves díját, de a mai napig (2014.02.06) sem terheltek egyszer sem éves díjat (de ezt csak halkan mondom, nehogy a Citibank megtudja).

Update (2015.03.01):

Továbbra sem terheltek éves díjat, de 03.31-én lejár a kártyám, és tartok tőle, hogy az új kártya aktiválásakor már terhelnének, viszont találtam még jobb ajánlatot (ERSTE Joker hitelkártya), ezért a Citibankkal kötött hitelkártya szerződésemet 2015.02.23-án 30 napos határidővel felmondtam.

Update (2015.03.15):

Felhívtak a Citibanktól, hogy most ha megtartom a hitelkártyám, és 3 hónapig legalább 60 000 Ft-ot költök, akkor a költéseim 8%-át visszakapom. De nem csábultam el, most már a Citibankos hitelkártyámnak búcsút intettem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr325802154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása