HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Raiffeisen devizaszámla

2014.02.09. 12:11 bankszámla

2011-ben részt vettem az Internacia Junulara Kongreso (IJK, Nemzetközi Ifjúsági Kongresszus) nevű eszperantó találkozón Kijevben (igazából oroszul hívták Kijevnek, ukránul inkább Kijiv, pontosabban Київ, az „и” az ukrán nyelvben az „i” és az „ü” közötti hang). Mivel Ukrajnába nem akartam a szükségesnél több készpénzt magammal vinni, felmerült a kérdés, hogyan tudom a lehető legolcsóbban kifizetni a részvételi díjamat. A bankoknál a deviza átutalás általában sokba kerül, ha forint számláról utalunk devizát, akkor még ráadásul általában az árfolyam sem túl kedvező, devizaszámlát meg nem érdemes nyitni, mert a számlavezetés is sokba kerül. Felmerült a PayPal-lal való fizetés lehetősége, az Universala Esperanto-Asocio (UEA, Eszperantó Világszövetség) ezt is lehetővé teszi 5%-os költség felszámítása mellett. 135€ volt a teljes részvételi díjam (7 napra, szállással, napi 3 étkezéssel igazán barátságos ár), ebből 15€-t kellett előlegként január elejéig befizetnem, úgyhogy ezt PayPal-lal fizettem. Azonban a maradék 120€-t is ki akartam fizetni minél előbb. 120€-nak az 5%-a 6€, tehát ennyibe kerülne, ha PayPal-lal fizetnék. Ha találok ennél olcsóbb lehetőséget, akkor azt veszem igénybe. És találtam. A Raiffeisen Banknál a devizaszámla számlavezetése ingyenes, és a deviza átutalás díja mindössze 5€ (pontosabban 0,15%, min. 5€, de ez 3333,34€ alatt azt jelenti, hogy pontosan 5€ (ma már 0,45%, min. 5,51€ lenne)). Úgyhogy a Barari Change-nél vettem 125€-t, majd 2011. február 23-án a Raiffeisen Bank szentendrei fiókjában megnyitottam életem első devizaszámláját. Tekintettel arra, hogy mindössze 2 tranzakciót terveztem végrehajtani ezen a számlán (125€ készpénz befizetés, 120€ átutalás), valamint arra, hogy a deviza átutalás ugyanannyiba kerül, akkor is ha papíron adom be, és akkor is ha Raiffeisen DirektNeten, ezért kivételesen nem igényeltem hozzá DirektNet elérést. Sajnos ez hiba volt. Hiba volt arra számítani, hogy egy banki ügyintéző hibátlanul el tud olvasni egy nyomtatott nagy betűkkel kitöltött átutalási megbízást, és azt hibátlanul tudja bevinni a számlavezető rendszerbe. Miután megkaptam az első számlakivonatomat, döbbenten láttam, hogy a kedvezményezett neve helyén „Universala Esperanto-Asocio” helyett „Universala Esperanto-Asolico”, a megjegyzés rovatban pedig „ijkb-b” helyett „ikb-b” szerepelt. Ezek után visszamentem a Raiffeisen Bank fiókjába, és csakazértis igényeltem DirektNetet, még ha soha nem fogom használni, akkor is. Direkt csinálom, ahogy a reklám is mondta. Megtanultam, hogy átutalási megbízást papíron soha többet nem adok be, kizárólag elektronikus csatornán keresztül, még akkor is, ha ugyanannyiba kerül. Szerencsére az UEA-nál helyesen tudták könyvelni a befizetésemet, így legalább ezzel nem volt gond Ukrajnában (csak sokminden mással, de az már más történet).

A Raiffeisen Banknál a mai napig is megvan a devizaszámlám, bár már majdnem 3 éve egyetlen tranzakció sem történt rajta. De egy ingyenes számlavezetésű számlát nincs okom megszüntetni.

Breaking News: Most látom, hogy a Raiffeisen devizaszámla számlavezetési díja 212 Ft, mely legkésőbb 2015. január 1-től 212-Ft-tal csökken.

Raiffeisen devizaszámlát (ha még nem szűnt meg magától) sürgősen megszüntetni!

Update (2014.02.10): Raiffeisen devizaszámla a mai napon megszüntetve. 2,12 eurót, azaz 665 Ft-ot kellett még befizetnem. Lehet, hogy mégsem kellene megtartani az ingyenes számlavezetésű számlákat sem, mert egy kicsit nem figyelek oda, és észre se veszem, hogy számlavezetési díjat vezetnek be. Lehet, hogy holnap megszüntetem az AXA-s számlámat is.

Devizaszámlára egyébként sincs már szükségem. Van olcsóbb megoldás deviza átutalásra: TransferWise. Ennek használata esetén egy egyszerű belföldi forintátutalással a TransferWise Raiffeisen Banknál vezetett számlájára utalod a pénzt, azt az éppen aktuális bankközi középárfolyamon váltják át devizára, és utalják át a TransferWise számlájáról a kedvezményezett részére. Én már kipróbáltam, működik. És mindössze 0,5%, min. 1€ jutalékot vonnak le. De ha ezt a linket használod: http://transferwise.com/u/55a8f , akkor az első átutalásod ingyenes. (Én pedig kapok 50£-ot, ha legalább hárman igénybe veszik a TransferWise szolgáltatását ezzel a linkkel, úgyhogy mindketten jól járunk vele.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr205806036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása