HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

HVB Bank

2012.02.29. 10:19 bankszámla

2005 januárjában a metróállomások tele voltak egy plakáttal, melyen egy görögdinnye szerepelt, valami olyasmi felirattal, hogy „Kóstoljon bele ingyen!” Ez a HVB Bank lakossági folyószámláját reklámozta, melyet 3 hónapig számlavezetési díj nélkül lehetett kipróbálni, ráadásul korlátlan számú ingyenes átutalást kínáltak. Természetesen éltem a lehetőséggel, és 2005.01.17-én a Bartók Béla úti fiókban nyitottam egy számlát. Kicsit furcsállottam, hogy a bankszámlaszerződésben szerepelt, hogy bármely fél indoklás nélkül 30 napos felmondási idővel írásban felmondhatja, de végülis miért ne, hosszabb távon úgysem terveztem használni ezt a számlát, csak büntetni akartam a HVB-t, amiért korlátlan számú ingyenes átutalást ígér. Ebben az esetben 52 db 1 Ft-os átutalást indítottam a HVB-nél vezetett számlámról az Inter-Európa Banknál vezetett számlámra. Bár ez nem volt olyan egyszerű, mint az Inter-Európa Banknál, ahol ha elég gyorsan többször is megnyomtam az átutalást véglegesítő gombot, akkor többször is elment az utalás. A HVB Banknál komoly biztonsági intézkedések védték az elektronikus banki rendszer biztonságát, adtak egy Tokent, ami minden egyes átutaláshoz generált egy hatjegyű számot, melyet meg kellett adni. Ráadásul maga a Token is kért egy PIN-kódot, így itt kicsit lassabban ment 52 db átutalás megadása. Ha pedig háromszor hibásan adtam meg a Token PIN-kódját, akkor az letiltódott, és be kellett fáradni valamelyik fiókba, hogy feloldják. Ilyen is előfordult, akkor először a Széchenyi-rakparton található székhelyükre mentem, de mint kiderült, ott nincs fiókjuk, ezért onnan átsétáltam a Kossuth téri fiókba, ahol feloldották a Token tiltását. Pár nappal később tértivevényes ajánlott levelet kaptam a HVB Banktól, melyben a bankszámlaszerződés megfelelő pontjára hivatkozva indoklás nélkül, 2005.02.02-ai keltezéssel, 30 napos felmondási idővel felmondták a bankszámlaszerződésemet, és kérték, hogy a Tokent juttassam vissza valamelyik fiókba. Én meg csak röhögtem rajtuk, hogy további 200 Ft-ot kidobtak arra, hogy küldjenek egy tértivevényes ajánlott levelet. Miközben sokan panaszkodnak, hogy túl nagy a bankok profitja, íme itt egy lehetőség, hogy csökkentsük, mégsem sokan élnek vele. Na, újabb 42 db átutalással lenulláztam a számlaegyenlegemet, majd befáradtam a számlavezető fiókomba, ahol leadtam a Tokent.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr294224966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása