HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

„[origo] Klikkbank”

2014.02.05. 11:04 bankszámla

Hogy miért idézőjelben írom? Azért, mert ez nem egy valós, önálló jogi személyként létező bank, hanem az ERSTE Bank által nyújtott egyik önálló márkaneves szolgáltatás. És hogy hogyan keveredtem én bele? 2006-ban pénztárosa, majd gazdasági felelőse és elnöke lettem egy egyesületnek. Az az egyesület akkoriban a Monor és Vidéke Takarékszövetkezetnél vezette a számláját, ami rohadtul nagyon nem érte meg az egyesület számára. Ha jól emlékszem 1090 Ft volt a havi számlavezetési díj, valamint minden olyan nap küldtek postán számlakivonatot, amikor volt forgalom a számlán, és ezekért a kivonatokért azt hiszem kb. 200 Ft-ot vontak le. (Azzal tévesztették meg a korábbi elnököt és gazdasági felelőst, hogy ingyenes a számlanyitás, amit ők úgy értelmeztek, hogy ingyenes a számlavezetés, pedig a kettő között azért elég nagy a különbség.) Szóval amikor én lettem a felelős, el kezdtem keresni, hogy egyesületek számára hol érdemes számlát nyitni, úgy, hogy kb. évi 2 tranzakció történik a számlán (bejön az adó 1%-ból felajánlott összeg, és felvesszük kp-ban), szóval fő szempont a számlavezetési díj. És megtaláltam az [origo] Klikkbankot, ahol havi 490 Ft-os számlavezetési díj mellett még ingyen bankkártyát is kapunk, amivel készpénzt tudunk felvenni. Úgyhogy miután a Fővárosi Bíróság bejegyezte, hogy én lettem az egyesület egyik képviselője, 2006. szeptember 28-án elmentem a bíróságra kivonatért (út közben neki tolatott egy autó a biciklimnek, de ez megint más történet). Meg is kaptam a kivonatot, ám azon 3 helyen volt elírva a vezetéknevem („é” helyett „á”, „f” helyett „ff” és „i” helyett „y”). Úgy tűnik a hivatalok (bíróságok, APEH, stb.) képtelenek arra, hogy hibátlanul lemásoljanak egy nevet. Az APEH meg az egyesület nevét jegyzi máig is rosszul, pedig adtam be módosítási kérelmet. Az hagyján, hogy nem tudnak helyesen írni, és hosszú „ú”-val írják, hogy „kultúrális”, de ha egyszer (sőt többször) leírjuk minden beadott dokumentumon, hogy „kulturális”, akkor miért nem tudják kijavítani? (De ez már megint egy másik történet.)

Sajnos ezt már csak akkor vettem észre, amikor a közjegyzőnél voltam, akitől aláírási címpéldányt szerettem volna, de mivel nem az én nevem szerepelt a kivonaton, mint képviselő, nem akarta hitelesíteni, de szerencsére nálam volt még a bírósági végzés is, amin (micsoda csoda) még helyesen le tudták írni a nevem, úgyhogy ez alapján meg kaptam az aláírási címpéldányomat. Úgyhogy ezt követően túleshettem a hetedik bankszámlanyitásomon. Igaz, ezt nem a saját nevemben nyitottam, hanem az egyesület nevében. Ez a számla a mai napig is működik, bár 2010-ben az ERSTE Bank megszüntette az „[origo] Klikkbank” számlacsomag értékesítését, de a már működő számlák tovább élnek. (2009 óta már nem vagyok tisztségviselője ennek az egyesületnek, de ez szintén egy másik történet.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr625799812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása