HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Citibank

2014.02.07. 20:00 bankszámla

0 Ft-os bankszámlák. Én már régóta tudom, hogy vannak ilyenek, de a Citibank kifejezetten ezzel reklámozza a számláit. Ingyenes a számlavezetés, korlátlan számú átutalás, és korlátlan számú készpénzfelvétel bármelyik ATM-ből. Persze ennek feltétele van, minimum 3 millió forintos számlaegyenleg, vagy havi 150.000 Ft jóváírás. De az utóbbi könnyen megoldható, tekintve hogy az AXA-nál és a Citibanknál is ingyenes volt az utalás, a stratégia nagyon egyszerű volt, minden hónapban 150.000 forintot átutaltam az AXA Banknál vezetett számlámról a Citibanknál vezetett számlámra, majd másnap, vagy akár még aznap visszautaltam annyival kevesebbet, amennyit készpénzben akartam felvenni. A számlát 2009.09.07-én nyitottam meg a Westend City Centerben, a fő motiváció az volt (azon kívül, hogy megint egy ingyenes bankszámla, amiről ráadásul korlátlan számban vehetek fel ingyen készpénzt bármelyik ATM-ből), hogy egy nyereményjáték keretében egy autót lehetett nyerni, ha nyitok egy Citibank 0 Ft-os bankszámlát. Nem mintha szerettem volna egy autót, hiszen még jogosítványom sem volt, de azt valószínűleg el lehetett volna adni, még a válság kellős közepén is. Az autót nem én nyertem. Viszont jól el lehetett szórakozni a Citibank kártyájával. Mivel korlátlan számú készpénzfelvétel volt ingyenes, egyszer, mikor nagyon unatkoztam a buszra várva 7 db 1000 Ft-os készpénzfelvételt hajtottam végre egy OTP automatánál az Árpád-híd buszpályaudvar mellett. Így legalább a címletigényemnek megfelelően tudtam készpénzt felvenni, ha nem akartam nagyobb címletet, akkor több részletben hajtottam végre a készpénzfelvételt. Ami ritkaságszámba megy, hogy a Citibanknál még a külföldi ATM-ekből is ingyen lehet készpénzt felvenni. Egyszer ezt is kipróbáltam Bécsben, de aztán rájöttem, hogy azért az ingyenes készpénzfelvétel kifejezetten drága is lehet, mert kb. 10 Ft-tal a középárfolyam feletti árfolyamon terhelődött a számlámon a készpénzfelvétel. Ha valutára van szükség, jobban járok, ha Budapesten veszem fel ingyen forintban a számlámról, és valamelyik pénzváltónál (pl. Star Change, Barari, Correct Change, Hanifa, Asmi) váltom át euróra.

Aztán 2010 júniusában megszűnt a munkaviszonyom, és egyre nehezebbé vált fenntartani 150.000 Ft-ot arra, hogy minden hónapban a Citibankba utaljam, és onnan vissza. Viszont 1 éven belüli bankszámla megszüntetésért a Citibank díjat von le, úgyhogy még egy darabig tartottam és utalgattam ide-oda. Végül 2010. október 21-én mentem be a Westendbe, hogy megszüntessem ezt a számlámat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr725803434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása