HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Sberbank

2014.08.18. 20:00 bankszámla

1991.06.19. Az utolsó szovjet katona elhagyta Magyarországot.

2014.06.19. Az oroszok már a spájzban bankban vannak.

Igen, megnyitottam a tizenhetedik bankszámlámat is. Egyszerűen visszautasíthatatlan ajánlatot tett a Sberbank. 20.000 Ft-ot osztogatnak csak úgy, ingyen a náluk számlát nyitóknak! 2014. június 30-ig még él az ajánlat.

Na jó, persze nem csak úgy, van egy pár feltétel.

Először is a következő 6 hónapban havonta legalább 100.000 Ft-nak kell érkeznie a számlára. Ez könnyen teljesíthető, adok egy rendszeres átutalási megbízást a Magnet Banknál vezetett számlámról, ahol pont 100.000 Ft-ig ingyenes a rendszeres átutalás. 

Másodszor, havi 2 alkalommal a Fair folyószámlához tartozó Sberbank bankkártyával kell vásárolni. Ez sem gond, a kártyás vásárlás díjmentes.

És mibe kerül mindez? A Fair számlacsomag havi számlavezetési díja meglepő módon annál magasabb, minél több jóváírás érkezik rá egy hónapban (általában ez pont fordítva szokott lenni a bankoknál). Havi 150.000 Ft alatt 300 Ft, 150.000 és 299.999 Ft között 600 Ft, 300.000 Ft-tól pedig 1200 Ft a havi számlavezetési díj. Azonban, ha legalább 4 tranzakcióval, összesen legalább 50.000 Ft terhelés történik a számlán egy hónapban, akkor a számlavezetési díjat teljes egészében jóváírják. Most akció keretében a Maestro bankkártya kibocsátás díját is elengedik, és havi kétszer bármelyik belföldi ATM-ből ingyen vehetünk fel készpénzt, összegtől függetlenül.

Megvan tehát a recept:

1. Havi 100.000 Ft rendszeres átutalás a Sberbank Fair számlára.

2. Havi 2-3 kártyás vásárlás Sberbank Maestro bankkártyával.

3. Havi 1-2 alkalommal a Sberbank Fair számlán megmaradt összeg felvétele készpénzben bármely ATM-nél (lehetőleg ERSTE-nél, épp tegnap próbáltam ki az új szolgáltatást: az ERSTE ATM-eknél megadható a címletigény, így nincs többé probléma abból, hogy állandóan elfogynak az ezreseim, a nagyobb címleteket meg mindig fel kell váltogatni, eleve ezresekben is kérhetem a felvett összeget).

4. Ezt folytatni 2014.12.31-ig.

5. 20.000 Ft ajándékot felvenni, és megszüntetni a Sberbank számlát (ha csak addig ki nem találnak újabb akciót).

(A számla megszüntetése 1 éven belül 1500 Ft-ba kerül.)

Update (2014.10.30): 2014.12.08-tól a számla megszüntetése 1 éven belül 2497 Ft-ba kerül! 66%-os áremelés lesz! Ez igencsak magasabb a KSH által publikált éves fogyasztói árindexnél.

 

 Ui. (2014.08.18): Azt hiszem ezt a bankszámlát nem fogom megtartani tovább, mint amíg muszáj. Az eddig felmerült problémák:

1. Az Online banking-ben a bejövő átutalásoknál nem jelenik meg a küldő fél bankszámlaszáma!!! Ilyet még nem láttam, pedig már jó pár banknál kipróbáltam az internet bankot. Papír alapú számlakivonatot nem is kértem, mivel az pénzbe kerülne, úgyhogy sehonnan nem tudom meg, hogy kitől kaptam pénzt. (Na jó, most konkrétan tudom, hogy a saját, Magnet Bankos számlámról, de ha valaki utalna nekem anélkül, hogy tudnék róla, akkor soha nem tudnám meg, hogy honnan jött a pénz, vissza se tudnám utalni.)

2. Amint átvettem a bankkártyámat, kértem limitmódosítást. Ennek ellenére továbbra is csak az alapértelmezett limitnek megfelelő összeget tudom kivenni, 150.000 Ft a napi limit.

3. Az ingyenes készpénzfelvételek valójában csak úgy ingyenesek, hogy a következő hónap elején jóváírják, addig nekem kell meghitelezni a készpénzfelvétel jutalékát, valamint a "könyvelési díj"-at (gyakorlatilag a tranzakciós illeték áthárítására találták ki ezt az elnevezést).

4. Az Online Banking-hez nem lehet könnyen megjegyezhető felhasználónevet választani, hanem egy 8 számjegyből álló felhasználói azonosítót kapunk, amin nem lehet változtatni.

5. A készpénzfelvételek tranzakciós illetékének összege hibásan jelenik meg az Online banking-ben, a kifizetett összeg 0,3%-a van feltüntetve tranzakciós illetékként, pedig a pénzügyi tranzakciós illetékről szóló
2012. évi CXVI. törvény 7. § c) alapján a pénzügyi tranzakciós illeték mértéke "a pénzügyi tranzakciós illeték alapjának 0,6 százaléka a fizetési számláról történő készpénzkifizetés, illetve a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz útján történő készpénzkifizetés esetén". (Engem mondjuk túlságosan nem zavar, azt sem értem, miért kell az ügyfélnek tudnia, hogy mennyi tranzakciós illetéket fizet a bank az ügyfél tranzakciója után, de ha törvény előírja, akkor nem ártana, ha helyesen tájékoztatnának. Kérdés, hogy a NAV felé mekkora összeget vallanak be és fizetnek meg, 0,3 vagy 0,6 százalékot?)

6. Az Online Banking-ben tranzakció indításához kell egy állandó PIN kód (ami megegyezik a bankkártya PIN kódjával! amit nem kapsz meg papíron, úgyhogy ha nem jegyzed meg, nem fogod megtalálni! (Javítva: 2015.03.01)), és egy token által generált PIN kód. Ha nincs nálam a token, nem tudok utalni. Magnet Banknál ez sokkal jobb, ott van egy papír alapú kódszólista (ingyen), de ha az nincs nálam, 10 Ft-ért tudok kérni SMS-ben is kódszót.

Update: 2015.01.16-án a Sberbanknál vezetett számlámat megszüntettem (illetve 30 napos felmondási idővel felmondtam a szerződést).

Ui (2016.05.24): Lehet, hogy az MNB is olvassa a blogomat? Az itt megírt 3. probléma (az ingyenes készpénzfelvételek díjának terhelése, majd utólagos jóváírása) miatt az MNB ma 4 millió forintos bírságot szabott ki a Sberbankra.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr526365887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aRiel 2015.02.07. 18:16:39

Kicsit félreinformálod az embereket a 6 ponttal. Nem ugyanaz az állandó pin és a bankkártyád pin kódja. :)

bankszámla 2015.03.01. 21:10:20

@aRiel: Lehet, hogy nekem kellett állandó PIN-t választani, és mivel a bankkártyához kaptam borítékban PIN-t, az egyszerűség kedvéért azt választottam.
süti beállítások módosítása