HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Gránit Bank III.

2014.12.19. 23:15 bankszámla

Ismét itt vagyok. Megnyílt a 18. bankszámlám. Immár harmadszor kötök ki a Gránit Banknál. Hogy lehet ez? Az ingyenes bankszámlák úgy tűnik nagyon vonzanak engem, mint mágnes a vasorrú bábát. Márpedig jelenleg Magyarországon a Gránit Bank az egyetlen, amely feltétel nélkül kínál ingyenes bankszámlát. Ugyanakkor a főszámlám továbbra is a Magnet Banknál van, ahol annyi a feltétel, hogy legalább 1000 Ft-nak mindig kell lennie a számlán. Ezen kívül jelenleg még a Sberbanknál van számlám, ami egy kis trükközéssel (havi 100.000 Ft odautalása, és havi 4 tranzakció teljesítése, melyből 2 kártyás vásárlás) ingyenes, sőt még én kapok 20.000 Ft-ot januárban, mivel 6 hónapon keresztül teljesítettem a feltételeket. (Aztán januárban szépen megszüntetem azt a számlát.) Ugyanakkor a főszámlám az ERSTE Banknál van, ezen kívül még a Magnet Banknál van számlám. (Javítva: 2015.03.01)

Na, szóval akkor minek is nyitottam most harmadszor is egy számlát a Gránit Banknál, miközben a Magnetes (és a Sberbankos) számlámat használom? Egy bizonyos projekt pénzmozgásait szeretném elkülönítve kezelni, és ehhez pont ideális egy ilyen számla, aminek nincs számlavezetési díja, az átutalás díja is mindössze 0,3% (min. 75, max 6000 Ft), azaz gyakorlatilag a tranzakciós illeték mértékével megegyező. Remélem a projekt végéig, 2016. januárig nem megy csődbe a Gránit Bank.

Apropó, bankcsőd. Sajnos 16 év után ismét realitássá vált ez a fogalom Magyarországon. Utoljára még 1998-ban a Reálbank ment csődbe, abban közvetve én is érintett voltam, mivel mire lezajlott a kötvényesek kártalanítása, addigra megörököltem a kötvény követelést. 6 év után, 2004-ben, két részletben történt kifizetés, az első részletben a kötvény névértékének kilencvenvalahány százalékát fizették ki, a második részletben a tőketartozás fennmaradó részét, valamint a kötvény eredeti lejáratáig számított kamatot, úgyhogy a kötvényesek csak a 6 év késedelem alternatíva költségét bukták el. De 16 évig úgy tűnt, több bank nem megy csődbe Magyarországon, most már minden bank prudensen működik. Időnként 1-1 takarékszövetkezet csődbe ment, de bankról ezt elképzelni sem tudtam. Aztán 2010-ben feltűnt a színen a Széchenyi Kereskedelmi Bank, és viharos gyorsasággal, 4 év alatt csődbe is ment - mintha csak erre jött volna létre - 2014.12.05-én a Magyar Nemzeti Bank visszavonta a működési engedélyét.

Tartok tőle, hogy a Magnet Bank lesz a következő. Elég csak ránézni a konszolidált beszámolóra, 6,5 Mrd Ft saját tőke, 3 Mrd Ft mérleg szerinti veszteség. Nem túl biztató. És itt nincs külföldi tulajdonos, aki folyamatosan pótolná a tőkét, mint pl. a CIB vagy az ERSTE Bank esetében, és a Magyar Állam sincs benne 49%-os tulajdoni hányaddal, mint a Széchenyi és a Gránit Bankban. De az OBA ma is garantálja a bankbetéteket 100.000 eurónak megfelelő összegig.

Update (2015.11.02): 2014-ben már konszolidáltan is nyereséges volt a Magnet Bank.

Mellesleg a Gránit Bank helyzete sem túl rózsás, 4,8 Mrd Ft saját tőkére mínusz 435 millió Ft mérleg szerinti eredmény jutott 2013-ban. 2010 óta tartó működése alatt még csak veszteséget tudott termelni ez a bank is, hasonlóan a Széchenyihez. De remélhetőleg 2016-ig még kitart.

Update (2015.11.02): 2014-ben, történetében először, nyereséges évet zárt a Gránit Bank.

Update (2015.11.12): A Gránit Bank a facebook oldalán felhívást tett közzé,  hogy írjuk meg, miért szeretjük a Gránit Bankot, cserébe ajándékot küld. Megírtam, hogy szeretem a Gránit Bankot, mert ingyenes a számlavezetés, feltételek nélkül. Küldtek egy bőrönd címkét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr596998885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása