HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Alapforgalmazó

2016.02.06. 00:00 bankszámla

Az értékpapírszámláimról már írtam egy cikket, azt is frissítettem most, de úgy döntöttem, most egy új bejegyzést is létrehozok a 2016.02.01-jén megnyitott új értékpapírszámlámnak.

A Concorde Alapkezelő, a saját alapjainak forgalmazására létrehozott egy céget, ahol számlavezetési díj és (a Citadella és a Concorde Columbus kivételével) jutalék nélkül lehet befektetési alapokat venni és visszaváltani. Mivel eddig is vásárolgattam a Concorde Columbus alapot az ERSTE Netbrokeren keresztül (0,75%-os jutalékkal), jól jött, hogy itt jutalék mentesen tehetem meg ugyanezt. Sajnos NYESZ számlavezetés nincs náluk, csak normál és TBSZ, és tőzsdei ügyleteket sem lehet kötni náluk (a Concorde Alapkezelő néhány alapja, köztük a Columbus a BÉT-re is be van vezetve). Ellenben az értékpapírtranszfer ingyenes, tehát ezeket a hiányokat kiküszöbölhetem azzal, ha a Random Capital-nél nyitok egy NYESZ számlát (miután megszüntettem az ERSTE-s NYESZ számlát), az Alapforgalmazónál megveszem jutalékmentesen a kiválasztott alapot, áttranszferálom a Randomnál vezetett normál számlámra, és onnan tőzsdén keresztül átkötöm a NYESZ számlámra.

Érdekesség, hogy értékpapír-számlanyitáshoz már nincs szükség személyes megjelenésre, interneten lebonyolítható az egész, a személyes okmányokat és egy bankszámlakivonatot szkennelve fel lehet tölteni, és a számlavezető banktól kérik a személyes adatok ellenőrzését.

További érdekesség, hogy a Concorde Értékpapír és a Concorde Alapkezelő működése olyannyira különvált, hogy az előbbi Accorde Alapkezelő néven létrehozott egy új alapkezelőt, az utóbbi pedig Alapforgalmazó néven létrehozott egy új forgalmazót, így egymástól függetlenül tudnak működni, bár mindkettőnek (illetve mind a 4-nek) az Alkotás utcai irodaházban marad az irodája. A Concorde Alapkezelőnek az arculata is teljesen megváltozott, új dizájnja van, a logó is megújult, és elkezdték reklámozni a TV-ben is, Csányi Sándorral (a színésszel).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr788363274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása