HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

AXA Bank

2014.02.07. 08:00 bankszámla

Másképp, mint mások. És ez nem csak szlogen, ez valóban így van. Mert míg másoknál evidens, hogy a számlanyitás ingyenes, a számlavezetésért, az átutalásokért viszont esetleg fizetni kell, és hogy a folyószámlán tartott pénzért csak elenyésző kamatot fizetnek, itt minden fordítva van. A számlanyitásnak van díja (azóta ez már változott), ellenben a számlavezetés és az átutalások ingyenesek (persze a Matolcsy-adó óta ez is változott), és a folyószámlán tartott pénzre is magas kamatot fizetnek (ma már ez sem igaz). Elkezdtem számolgatni, hogy mennyi idő alatt térül meg, ha a CIB helyett az AXA Banknál vezetett folyószámlán kamatozik az a pénz, amit már elköltöttem Citibank hitelkártyával, de ráérek egy hónappal később kifizetni, és az akkori (2009 nyara) magas kamatok mellett az jött ki, hogy kb. 2 év alatt megtérül a számlanyitási díj. Úgyhogy 2009. augusztus 29-én belevágtam, megnyitottam a 11. bankszámlámat is, és innentől kezdve az AXA-nál vezetett számlámat használtam főszámlaként, míg a CIB Banknál vezetett számlámat készpénzfelvételre. Ugyanis az AXA-nál a készpénzfelvétel sokba került, úgyhogy kártyát nem is igényeltem, annak is lett volna éves díja, kp. felvétre a CIB Bankos kártyámat használtam, vásárlásra pedig a Citibank-os hitelkártyámat. Aztán később változtak a készpénzfelvételre használt kártyák, de a főszámlám az AXA-nál maradt egészen 2013. februárig, amikor a Matolcsy-adónak köszönhetően az AXA-nál is megszűnt az ingyenes utalás lehetősége. Pedig Matolcsy megmondta, hogy a tranzakciós illetéket a bankok fizetik, és nem hárítják át az ügyfelekre. Az én esetemben igaza is lett, mert amíg van legalább 1 olyan bank, amelyik nem hárítja át, addig én ott fogom igénybe venni a szolgáltatásokat, még akkor is, ha emiatt fél éven belül kétszer kellett változtatnom a fő számlámat. Az AXA-nál vezetett számlám a mai napig is megvan, mivel a számlavezetés itt továbbra is ingyenes, azonban az egyenlege 2013 februárja óta 0 Ft.

Update: 2014.02.11-én az AXA-nál vezetett számlámat megszüntettem, ugyanis 2014.04.12-től 300 Ft számlavezetési díjat vezetnek be, amit ugyan akció keretében legalább 2014.12.31-ig elengednek, de nem szeretnék úgy járni, mint a Raiffeisen devizaszámlával, hogy észre sem veszem, hogy számlavezetési díjat vezetnek be, aztán még nekem kell fizetnem, hogy megszüntethessem a számlám.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr15802192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása