HTML

Bankszámlák

2000 óta 22 bankszámlát nyitottam. Már sokszor emlegettem ezt a tényt különböző helyeken, amivel mindenkit megdöbbentettem, de még sehol nem volt rá módom részletesen elmesélni, melyik banknál mikor, miért és hogyan nyitottam számlát, illetve hol, mikor és miért szüntettem meg. A blog egy olyan műfaj, amiben mindezt leírhatom, aztán vagy elolvassa valaki, vagy nem.

Ui: 2009. november 1-je óta a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a bankszámlát úgy hívja, hogy "fizetési számla" Ui2: A bankszámlanyitás egy jó lehetőség arra, hogy egy csinos nő fél órán keresztül csak velem foglalkozzon, ingyen. Ui3: Igen, a banki (retail) ügyintézők többsége nő, kivéve a Citibankban.

Friss topikok

Címkék

Inter-Európa Bank

2012.02.28. 13:08 bankszámla

Valamikor 2001 végén, 2002 elején kezdett foglalkoztatni az a kérdés, hogy biztos, hogy az OTP a legjobb választás? Illetve inkább az zavart, hogy biztos voltam benne, hogy nem. Úgyhogy elkezdtem kondíciós listákat olvasgatni, mígnem megtaláltam a megfelelőt, az Inter-Európa Bank Diákszámláját, melynek mindössze 30 Ft volt a havidíja, ingyenes volt a hozzá tartozó Visa Electron kártya, és ami a lényeg: havonta kétszer bármely belföldi automatából ingyenes volt a kp.felvét. Itt ráadásul interneten keresztül is lehetett kezdeményezni a bankszámlanyitást, ezzel csak egy gond volt, az űrlapon, ahol meg volt adva, hogy melyik fiókban szeretném aláírni a bankszámlaszerződést, nem szerepelt a hozzám legközelebb eső Óbudai Kirendeltség, ezért írtam nekik egy e-mailt, és akkor kérték, hogy adjam meg a telefonszámom, visszahívtak, és telefonon diktáltam be a számlanyitáshoz szükséges adataimat. Aztán egy szép tavaszi napon, 2002. március 27-én, szerdán besétáltam a Vízimolnár utcában található kirendeltségre, és aláírtam a már előkészített bankszámlaszerződést. Úgy tűnik, még az ügyintézőknek is teljesen új volt ez a lehetőség, hogy előre elkészített bankszámlaszerződést ír alá az ügyfél, mert nemhogy a diákigazolványomat nem kérték el, hogy igazoljam, jogosult vagyok a Diákszámla kedvezményeire, de még személyi igazolványt se kértek, szó nélkül elhitték, hogy én vagyok, aki korábban telefonon keresztül bediktálta az adatait. Persze anyám nevét elírták, úgyhogy azt kézzel javítottam a bankszámlaszerződésen. A dátumot szintén, mivel eredetileg 25-ére ígértem, hogy megyek, de akkorra más programom akadt. A lényeg, hogy megnyitottam az új számlámat, a bankkártyát és a BankoNET telepítőlemezt egy hónapon belülre ígérték. Május 7-én (két nappal az országgyűlési választások második fordulója után, és 2 nappal a móri bankrablás előtt), miután már több mint egy hónap eltelt, bementem érdeklődni, mikor készül el a bankkártyám, illetve mikor kapom meg a BankoNET telepítőlemezt. Jó hírrel fogadtak, a bankkártyám pont elkészült, át is vehettem, a BankoNET mellett pedig bevezették az újabb BankoWEB rendszert, ehhez is igényelhetek felhasználónevet és jelszót, úgyhogy igényeltem. Ezt követően végül május 17-én vehettem át a BankoWEB felhasználónevemet és jelszavamat. (A BankoNET telepítőlemezt azóta sem kaptam meg.) Mivel az átutalás díjmentes volt – büntetésül, amiért 51 napot kellett várnom arra, hogy tudjak átutalásokat indítani a számlámról – 51 db 1 forintos átutalást indítottam az Inter-Európa Banknál vezetett számlámról az akkor még működő OTP-nél vezetett számlámra.

Az Inter-Európa Bankkal való kapcsolatom hosszú és kalandos volt, több mint 4 évig tartott. Ilyen kaland volt pl., hogy több alkalommal is előfordult, hogy olyan tételt is levontak a számlámról, amit a kondíciós lista alapján nem kellene fizetnem (pl. kártya éves díj), vagy magasabb számlavezetési díjat vontak le, mint ami a Diákszámlához tartozik. Ilyenkor mindig megírtam e-mailen a panaszomat, és aztán mindig korrigálták, de elképzelhető, hogy másoknak is hibásan vontak le díjakat, és aki nem szólt, annak nem javították. Másik kaland, amikor az ELTE-TTK épületében levő Erste Bankos automatából próbáltam pénzt felvenni, azonban nem adott sem pénzt, sem bizonylatot. Akkor átmentem a K&H automatájához (milyen jó, hogy bármely automatából ingyen vehetek fel pénzt, miközben mindenki más OTP-s automatát keres, ami meg nincs a közelben), de az már fedezet hiányában utasította el a készpénzfelvételt, szintén nem adott se pénzt, se bizonylatot. Megnéztem BankoWEB-en keresztül, hogy mi történhetett, ott a számlatörténetem szerint az Erste automatából vettem fel pénzt. Felhívtam a BankoLine-t, ott azt mondták, hogy fáradjak be a számlavezető fiókomba. Befáradtam (szerencsére pont volt rá időm), ahol viszont azt látták, hogy a K&H automatája tette foglalásba az adott összeget. Végül feloldották ezt a foglalást, és ott helyben az Inter-Európa Bank automatájából vettem fel a szükséges készpénzt.

Az is egy nagy előnye volt az Inter-Európa Banknak, hogy a nem dombornyomott kártyáit is lehetett használni internetes tranzakciókra. Igaz, ez nem volt túlságosan biztonságos, mert a hátoldalán nem volt CVV kód a kártyáknak, az Inter-Európa Bank honlapjáról lehetett megtudni, hogy minden Inter-Európás kártyának 000 a CVV kódja.

2005-ben tőzsdézni is kezdtem az Inter-Európa Bank eBroker rendszerén keresztül, de ez már egy más történet.

Végül a szakítás 2006 szeptemberében következett be, egy még 2004-ben elkövetett hiba miatt (meg amiatt, hogy immár 50 Ft volt a havi számlavezetési díjam, miközben volt több másik bankszámlám 0 Ft-os számlavezetési díjjal). Volt ugyanis az Inter-Európa Banknak egy Értékőr nevű betéti terméke, ami 2 éves lekötést kínált féléves kamatperiódusokkal, és a BUBOR-hoz igazodó kamatozással. 2004 augusztusában, mikor egy ilyen lekötést indítottam (volna) a Bartók Béla úti fiókban, az tűnt fel, hogy napokkal később, még mindig a számlámon van a pénz, nem került lekötésre. Miután írtam egy e-mailt, azt a választ kaptam, hogy elnézést kérnek, technikai hiba történt, nem működött a fax a számlavezető fiókomban (a XXI. században faxon küldik át a betétlekötési megbízást az egyik bankfiókból a másikba?!?), fáradjak be ismét a számlavezető fiókomba a betétlekötési megbízást megadni. Eközben szeptember lett, így csak valamikor szeptember elején indult el a kétéves lekötés. Node közben 2006-ban II. (igazmondó) Gyurcsány Ferenc kormányt alakított, és miután rájött, hogy I. (hazug) Gyurcsány Ferenc el*úrta, rögtön megszorításokba kezdett, melynek egyik eleme volt a kamatadó bevezetése 2006. szeptember 1-jétől. Átmeneti rendelkezésként a 2006. augusztus 31-ig lekötött betétekre még nem kellett kamatadót fizetni, a 2006. szeptember 1-jén lekötöttekre viszont már igen. Na, ezért nagyon nem volt mindegy az a pár nap késlekedés 2004-ben. Hivatkozva arra, hogy 2004-ben nem teljesítették időben a betétlekötési megbízásomat, kértem, hogy még augusztusban felbonthassam a betétem kamatveszteség nélkül, amire annyit ajánlottak fel, hogy rendben megtehetem, feltéve, hogy az Inter-Európa Bankon belül kötöm le újra.

Ezek után semmi kedvem nem volt az Inter-Európa Banknál hagyni a pénzem, úgyhogy 2006. szeptember elején, amint lejárt a lekötött betét elutaltam onnan minden pénzem, és megszüntettem a számlámat.

Azaz megszüntettem volna, de technikai okok miatt nem sikerült lezárni a számlámat, így az csak egy 2007 májusában írt panaszlevelet követően, 2007.06.20-án szűnt meg.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bankszamlak.blog.hu/api/trackback/id/tr494219913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arszak 2013.09.11. 12:26:49

Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diákszámlás ajánlatával. http:erstediakszamla.hu

bankszámla 2014.02.06. 20:10:52

2008.09.09-2009.06.12-ig nekem is volt ERSTE Diákszámlám. Igaz nem használtam semmire, csak az ajándék pendrive miatt nyitottam számlát az ERSTE-nél.
Én jelenleg a Magnet Bankot ajánlom. A számlavezetés, havi 2 készpénzfelvétel, és a rendszeres átutalások ingyenesek és az eseti átutalás is csak 0,15%, ami csak a fele annak, amit a bank fizet tranzakciós illetékként.
süti beállítások módosítása